10 Aralık 2014

İlaç Takip Sistemi hizmet kesintisi hakkında duyuru

ile admin

Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü tarafından İlaç Takip Sistemi hizmet kesintisi hakkında duyuru yayımlanmıştır;

“16 Mayıs 2010 tarihinden itibaren büyük bir özveri ile kesintisiz olarak kullanımınıza sunulan İlaç Takip Sisteminin, alt yapı ve yazılımını sizlere daha iyi hizmet verebilmek ve FAZ 2 öncesi alt yapımızı güçlendirmek amacıyla yeni sunuculara aktarılacaktır. Bu sebeple İTS geçici bir süre hizmet dışı kalacaktır. Çalışmaların tamamlanmasına müteakip sistem yeniden hizmete açılacaktır.

Eczacılarımız, sistem kesintisi esnasında hastalara teslim edilen ilaçlara ait reçete ve karekodları kendi sistemlerinde hafızaya alarak sistem çalışır hale geldikten sonra İTS’ye Satış Bildirimi yapabileceklerdir.

2010/39 sayılı genelge gereği eczanelerin “Mal Alım Bildirimi” yapması zorunlu olduğu belirtilmiştir. Eczanelerin “Mal Alım Bildirimi” yaptıklarında stoklarındaki ürünlerin güvenilirliğini garanti altına aldıkları ve ayrıca herhangi başka bir paydaşın da bu ürünü satmasını engelledikleri düşünülürse “Mal Alım Bildirimi” yapan eczanelerin bu süreci daha sıkıntısız bir şekilde atlatacakları kesindir.

Bu kesinti esnasında zarar görmemeleri için gerekli tedbirleri almaları gerekliliği paydaşlarımıza duyurulur.

Sistem için 9 günlük bayram süresince kesinti duyurusu yapılmışsa da sistemin 5 Kasım 2011 Cumartesi saat 21.00’den itibaren kapatılması ve mümkün olan en kısa zamanda tahminen 10 Kasım 2011 Perşembe sabah 08.00’de tekrar kullanıma açılması planmıştır. Böylelikle yalnızca nöbet hizmeti veren eczacılarımızın etkilenmesi ve bize yardımcı olmaları temin etmeleri hedeflenmiştir. Bu güne kadar olduğu gibi bu sistem aktarım döneminde de eczacılarımızın göstereceği anlayıştan dolayı müteşekkiriz.”