Zayıflamak isteyen bunları yapmalı!

Zayıflamak isteyen bunları yapmalı!

10 Aralık 2014 0 Yazar: admin

Uzmanlar özellikle sabah yapılan sporun yağ yakımına katkısının büyük olduğunu, zayıflatıcı hormonların sabah saatlerinde salgılandığını ve daha etken olduğunu açıkladı.

Yağ yakımında ve kilo kontrolünde yanlış egzersiz seçiminin süreci yavaşlatıp motivasyonu düşürdüğünü söyleyen uzmanlar; egzersiz saatinin, egzersiz tipinin, seçilen cihazlardaki ölçüm ve motivasyon olanaklarının tümünün süreci etkilediğini söylüyor.

Fazla kilolar modern şehir hayatının getirdiği düzensiz beslenme, fast food tüketiminin artması ve hareketsizliğin doğal bir sonucu. Dünyada obez sayısı ve fazla kilolarından yakınanlar hızla artıyor. Egzersiz en sağlıklı kilo verme yöntemlerinin başında geliyor. Ancak sabır, direnç ve zaman istiyor.

Spor Uzmanı Özgür Güngör bu konuda: “ İnsanlar kısa sürede forma girmek istiyor, bunun için sağlıklı sağlıksız birçok yolu deniyor. Kısa sürede kilo vermeyi vaad eden diyetlerin, ilaçların ve bölgesel yağları eriten cihazların metabolizmanın geneline bir şekilde yan etkisi vardır. Yan etkisi hemen hemen hiç olmayan tek yöntem egzersizle kilo vermektir.

Kısa sürede kilo vermenin saç dökülmesi, bağışıklık sisteminin zayıflayarak hastalıklara dirençsiz hale gelinmesi, vücutta, yüzde sarkma kırışıklıklar gibi sağlıklı ve estetik olmayan birçok yan etkisi vardır’ diyor.

Güngör’e göre; egzersizle kilo kontrolü sağlamak yukarıda bahsettiğimiz diğer yöntemlerden daha meşakkatli geldiği için insanlar önce direnç gösteriyor. Bu direncin sebepleri arasında; hedefe uygun egzersizi seçemeyip vücudu gereksiz yormak, egzersizde gereğinden fazla vakit geçirip sıkılmak, yanlış egzersizlerle hedefi tutturamayıp motivasyonun düşmesi gibi hatalar bulunuyor. Halbuki egzersiz seçiminiz, egzersiz yaptığınız saat, kullandığınız fitness cihazının henüz kullanmayı bilmediğiniz bir programından yararlanmak gibi küçük dokunuşlarla egzersizden maksimum verim alıp yağ yakımını hızlandırmak mümkün.