Yaşlanma karşıtı ve hastalık önleyici yiyecekler- Dr. Mehmet Öz

Yaşlanma karşıtı ve hastalık önleyici yiyecekler- Dr. Mehmet Öz

10 Aralık 2014 0 Yazar: admin

Yaşlanma sürecini yavaşlatan ve hastalıklarla savaşan en iyi yol tabağınızı vücudunuzun ihtiyacı olan besin değeri yüksek gıdalarla doldurmaktır. Hangi besinlerin sağlığınızın yıllara meydan okumasına yardımcı olabileceğini keşfedin. Akıllı davranın ve yediklerinizle sağlığınızı koruyun. Aşağıdaki gıdaları beslenme programınıza ekleyerek uzun yıllar boyunca hem genç görünecek hem de genç hissedeceksiniz.

SOMON

Somon, kalp sağlığı ve genel sağlığınız için gerekli olan omega-3 yağ asitleri içerir. Eğer balık sevmiyorsanız balık yağı haplarını veya vejetaryen omega-3 hapları kullanabilirsiniz.

TATLI PATATES

Bu turuncu sebzenin parlak rengi, içerisinde güçlü bir antioksidan olan karotenoid barındırdığı anlamına gelir. Ayrıca bu sebze, cildiniz ve gözleriniz için önemli olan ve kırışıklıkları önlemeye yardımcı A vitamini deposudur. Sarı patates yerine bu besin değeri yüksek alternatifi tercih edin.

KURU FASULYE

Bu fasulyenin zengin lif içeriği kan şekeri seviyesini düşürmede önemli bir rol oynar. Sağlıklı bir kan şekeri seviyesi sağlamak, diyabet ve kolesterol yükselmesini önlemeye yardımcı olur. Neden olduğu rahatsız edici gazı azaltmak için suda bekletin ve haftada 2-3 kere tüketmeye çalışın.