Kişisel Bakım ve Kozmetik Ürünlerinde Yeni Adresiniz

12 Kasım 2019 0 Yazar: admin

Terapi Kozmetik;

2008 senesinden beri Kozmetik sektöründe Kimyager olarak çalışan bir bayan tarafından kurulmuştur. Üretici ve marka olmuş bir firma bünyesinde Üretim Müdürü olarak işe başlamış ve bu yıla kadar, gerek üretim, gerek Ar-ge gerek Sağlık Bakanlığı dokümantasyon işlemleri olarak sektörde tam danışmanlık yapan bir Kimyager bayan ve muhtar arkadaşı tarafından www.terapikozmetik.com, www.terapikozmetik.com.tr olmak üzere e-ticaret siteleri açmış bulunmaktadır. Kozmetik sektörünün mutfağından çıkmış bir kurucu olarak sektörde istenen talepleri bilmekte olup, bu doğrultuda kendine ait e-ticaret sitesini; üretici ile tüketiciyi direk buluşturmak adına kurmuştur. Sektöre hakim, gerek ithal ürün gerekse yerli ürün ile GMP kalitesinde çalışan üretici ve ithalatçılarla tüketiciye maksimum hizmet vermektedir.  Geniş ürün yelpazesiyle kozmetik sektöründe en çok tercih edilen kategorilerden, Cilt Bakımı, Saç Bakımı, Makyaj ürünleri, Kuaför Ürünleri, Parfüm ve Deodorant, Pediatrik Ürünler, Gıda ve Takviyeleri ve Özel Unisex Ürünler ile ürünlerini tüketicinin ihtiyacına göre oluşturmuştur. Bünyesinde Keune, Milk Shake, Babyliss, Dieci10, Pineapple, Nashi, Spongeables, Bioness, Magicare, Jamaican Jeans, Phytoflora, No Nome, Juistman, Fashion Girl, La Monde, Go Dry , Morfose, Mindivan, Fitotera, Ageflor, Kremduru, Rashout, Argivit, Betamega, Fullomega,Tetrazinc, Forbit, Cabsglide, Joyglide, Musele, Arcade gibi daha bir çok marka bulundurmaktadır.

Müşterilerinin ihtiyaçlarını maksimum seviyede bilerek ekonomik ve marka ürünleri  E-ticaretin amacı olan kaliteli ürünleri en hızlı, güvenilir ve etkin şekilde ulaştırmak adına güvenilir hizmet sağlayıcılarıyla anlaşmıştır. Site içerisinde güvenli alışveriş ve teslimatın sağlayıcıları olan SSL, Paytr, Ptt Kargo gibi firmalarla çalışmaktadır.

Terapi Kozmetik olarak diğer taraftan kozmetik sektörüne genel bir bakış açısıyla bakacak olursak; Kozmetik sektörü 2018’de yüzde 20 civarında büyüme kaydederek 11,3 milyar lira civarında büyüklüğe ulaştığı ifade edilmektedir. TÜİK dış ticaret verilerine göre, 2017’de kozmetik ihracatının yaklaşık 840 milyon dolar olduğunu, geçen yılın 10 aylık döneminde ise bu rakamın yaklaşık 700 milyon dolar seviyesinde bulunduğunu, 2018 sonuna kadar 2017 seviyelerine ulaştığını söylemiştir. 2017 yılında ise yaklaşık 790 milyon dolar olan ithalatın, geçen yılın 10 aylık döneminde yaklaşık 630 milyon dolar seviyesinde gerçekleştiği ve  2018 sonunda ise bu rakamın 2017’deki ithalat değerinin altında kaldığı ifade edilmektedir.

Dünyanın farklı bölgelerinden 140’ın üzerinde ülkeye önemli ölçüde ihracat yapan sektörümüz, ülkemizin dış ticaret açığının kapatılmasına da katkı sağlamaktadır. 2017 sonu itibarıyla iç pazarda 9,4 milyar liralık pazar büyüklüğünü temsil eden sektör, 2018 yılında yüzde 20 civarında büyüme kaydederek 11,3 milyar lira civarında büyüklüğe ulaşmıştır. 2019 yılı için ise TL bazında yüzde 15 büyüme beklenmektedir. Bu büyümeler, olumlu görünse de enflasyondan arındırılmış şekli ile süreçte bir önceki yılı yakalama endişesi bir gerçeğimizdir. 2016 yılından bugüne yaşanan taksit yasağı, ek vergi yükümlülükleri ve son dönemdeki mevzuat dışı uygulamalara çözüm getirilmesi halinde sektörümüzün 2019 yılında üzerindeki olumsuz etkilerden arınarak, gelişme ve büyüme ivmesini artırarak, kozmetikçe ‘güzelliklerle’ gelişeceğine inanıyoruz.

Türkiye’de kişisel bakım trendinin her geçen yıl yükseldiğini düşünürsek, müşterilerin marka değeri yüksek ürünlere gösterdiği yoğun ilgiden bu trendi gözlemlediklerini söyleyebiliriz. 2018 yılındaki ekonomik gelişmeler ve kozmetik sektöründe satın alma alışkanlıklarını değiştiren uygulamalara rağmen sektörümüz, beklentilerin üzerinde iyi bir yıl geçirdi. Kozmetiğin kadınlar kadar erkekler için de vazgeçilmez bir kategori haline geldiğini söyleyebiliriz. Yılbaşı dönemi kampanyaları ve yeni yıl hediye alışverişleri ile aralık ayında kozmetik sektörünün yeniden ivme kazandığını,  2018 sonunda yüzde 30-40’ların üzerinde büyüme olduğunu ve  2019’da da büyüme trendinin devam edeceğini belirtmek isteriz.

Kozmetik sektörü olarak gideceğimiz daha çok yol vardır. Kozmetik harcaması ortalamasında hala birçok Avrupa ülkesinin gerisindeyiz. Güzellik harcamalarının en düşük olduğu ülkeler listesinde Türkiye 17’nci oldu. Vietnam listede en ucuz ülke olurken Venezüella kriz ve enflasyon nedeniyle en pahalı ülke konumundadır.  Bir kozmetik ürünle örnek verecek olursak; Venezüella’da bir parfümün fiyatı 12 bin euroya kadar yükselmiş durumda. Türkiye’de ise ortalama parfüm harcaması 90 euro düzeyindedir.

 Terapi Kozmetik olarak vizyonumuz, Türkiye’de kozmetiği hak ettiği noktaya taşımaktır. Ulaşılabilir fiyatlarla lüks kozmetik dünyasının renkli kapılarını herkese açmak ve kozmetik sektörünü büyüten e-ticaret sitesi olmayı hedeflemekteyiz. Hızlı, güvenilir, etkin ve birikim sahibi kadromuzla hizmet memnuniyetini en üst seviyede tutmayı amaçlıyoruz. Arge çalışmalarımıza da ara vermeden devam etmekte ve yeni ürün yelpazelerimizle sektörde kalıcı işlere imza atmak için durmadan çalışmaktayız.