Bayramda tadınız kaçmasın

Bayramda tadınız kaçmasın

10 Aralık 2014 0 Yazar: admin

Sağlık Bakanlığı, Ramazan bayramı için bazı beslenme önerilerinde bulundu. Bakanlığın açıklamasına göre bir ay boyunca oruç tutan kişilerin beslenme düzeninde değişiklikler oluşuyor. Bayramda normal yeme düzenine geçildiğinde sorun yaşanmaması için bazı noktalara dikkat edilmesi gerekiyor.

Oruç tutan kişiler bayramda psikolojik olarak daha fazla yeme eğilimine giriyor. Bayram sonrası aşırı yemeğe bağlı hazımsızlık ve mide problemleri yaşanabiliyor. Ayrıca tatlı tüketiminin artması sebebiyle sindirim sisteminde ve diğer organlarda çeşitli rahatsızlıklar oluşabiliyor. Bu sebeple bayram ziyaretlerinde sunulan ikramlara dikkat edilmesi gerekiyor.

Bakanlığın, bayram ve sonrasına ilişkin beslenme önerileri ise şöyle:

-Besinler en az 3 ana ve 2 ara öğünde yeterli miktarlarda alınmalı.

-Süt, yoğurt, et, tavuk, yumurta, peynir, kuru baklagiller, sebze, meyve, ekmek, bulgur, makarna, pirinç gibi besinler her öğünde yeterli miktarlarda tüketilmeli.

-Hafif bir kahvaltı ile güne başlanmalı ve gün boyu öğün atlanmamalı.

-Besinler iyi çiğnenmeli, yavaş yavaş, azar azar ve sık yenilmeli.

-Ramazan Bayramı boyunca tatlı gıdaların tüketimine dikkat edilmeli, çevrenin ısrarcı tutumlarından ve aşırı yeme eğiliminden mümkün olduğunca uzak kalınmalı. Hamurlu, şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmeli.

-Bayram süresince ve bayramdan sonra da sıvı alımı arttırılmalı, günde yaklaşık 1. 5-2 litre su içilmeli. Sıvı tüketimini artırmak amacıyla öğünlere ayran, komposto gibi sıvı gıdalar eklenmeli.

-Şeker, kalp ve yüksek tansiyon hastaları ile kronik hastalar, sürdürdükleri diyete bayram süresince de özen göstermeli. 0-12 yaş grubu bebek ve çocukların, gereksiz kalori kaynağı şeker ve şekerli besinlerden uzak tutulmalı, bu tür besinlerin tüketiminden sonra diş temizliğine özen gösterilmeli.

-Özellikle yaşlılar ve tansiyon hastaları gün boyu kahve ve çay tüketimlerine dikkat etmeli, günde 2 fincandan fazla kahve tüketmekten kaçınmalı, içtikleri çay ya da kahvenin koyu olmamasına dikkat etmeli.

-Ramazan boyunca önerilen sahur yemekleri Ramazan sonrası gece yemek seklinde sürdürülmemeli, gece öğününde besin tüketilmek isteniyorsa meyve, yoğurt gibi besinler tercih edilmeli.

-Şeker ve şekerli ürünleri satın alırken Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’ndan izinli olmasına, son kullanma tarihi geçmemiş ve ambalajı bozulmamış olmasına dikkat edilmeli.