10 dakika güneşlen D vitaminini depola

10 dakika güneşlen D vitaminini depola

22 Ocak 2016 0 Yazar: admin

Vücudumuzun ihtiyacı olan en önemli vitaminlerin başında D vitamini gelmekte. Gıda yoluyla alınan D vitamini güneş enerjisine maruz kalındığında ortaya çıkarak vücut tarafından kullanılır. Yeterli D vitamini alınmadığı takdirde kemikler, ince, kırılgan ya da bozukluk şekilli olabilir. D vitamini, gıdalar yoluyla alınan kalsiyumun vücut tarafından emilmesini sağlamaktır. Fosfat ve kalsiyum kemik sağlığının korunması için hayati önem taşıyan mineraller. Çocukluktan itibaren kemik gelişimi için bu iki mineral vücut tarafından kullanılır. Balık, süt, yumurta gibi D vitamini içeren maddelerle birlikte en önemli D vitamini kaynağı güneştir. Günde 10 dakika güneş ışığı almak D vitamini eksikliği riskini önemli oranda azaltır. Yeterli oranda alınan D vitamini kemik sağlığının korunmasının yanı sıra hipertansiyon, osteoporoz, kanser ve bazı bağışıklık sistemi hastalıklarına yakalanma riskini azaltmak adına önemli.

Hamilelikte çok gerekli

D vitamini eksikliğinin ilk belirtileri kemiklerde görülür. Uzun süreli D vitamini eksikliği kemiklerin zayıflamasına, kırılganlaşmasına ve şeklinin bozulmasına yol açabilir. Kalp ve damar hastalıkları, çocuklarda şiddetli astım, kanser ve yaşlılarda kavrama yeteneğinin zayıflaması, bu vitaminin eksikliğinde görülen hastalıklar arasında yer alıyor. Bazı gruplar D vitamini eksikliğine karşı diğer kişilerden daha hassastır. Ten rengi koyu olanlar, 65 yaş üzeri yetişkinler, bulutlu coğrafyalarda yaşayanlar, yeterince güneşe çıkmayanlar, yeterince yağ tüketmeyenler de D vitamini eksikliği daha sık görülmekte. hamilelik döneminde D vitamininin önemi artar. Güneşe fazla çıkmayan ve D vitamini bakımından yetersiz beslenen annelerin bebeklerinde kemik zayıflığı görülebilmekte. Güneş ışınlarıyla D vitamini üretimi toksik seviyelere ulaşmaz ancak gıdalar yoluyla aşırı D vitamini tüketimi anoreksi, aşırı kilo kaybı, çarpıntı ve aritmi, böbrek taşı ve kalp krizi riskini artırabilir.

D vitamini bulunan besinler

– Peynir

– Tereyağı

– Yağlı balıklar

– Ton balığı

– Somon

– Uskumru

– İstiridye

– Balık yağı

– Yumurta

– Patates